Cabinet individual de psihologie Schiffer Ingrid

Cabinet individual de psihologie Schiffer Ingrid

“Schimbarea nu este numai posibilă, ci și inevitabilă.” (Milton H. Erickson)
Nota 10 din 9 recomandari
76529 vizite
Locatie: Timisoara, jud Timis, Calea Dorobanţilor Nr. 34 [Arată în Google Maps]
Telefon: 0728042470
Program: luni: 08.00-12.00; 16.00-21.00 miercuri: 14.00-21.00 vineri: 13.00-21.00 Cereţi o programare pentru ora preferată.

Spune STOP STRESULUI CRONIC din viața ta!

Inapoi Autor: Schiffer Ingrid, psihoterapeut
Oamenii au un reflex moștenit de reacție în caz de pericol: răspunsul „luptă sau fugi" („fight or flight response" ) . Acesta se manifestă printr-o supraactivare generală a organismului pentru un efort fizic intens: glandele suprarenale secretă adrenalină și cortizol (hormonii stresului ), sângele este retras dinspre creier și viscere și redirecționat spre periferie, mușchii se tensionează, respirația și ritmul cardiac se accelerează (hiperventilație, tahicardie ), tensiunea arterială crește. Aceste modificări în plan fiziologic pregătesc organismul pentru angajarea în luptă sau fugă, soluții care au asigurat supraviețuirea speciei.

Acest răspuns primitiv de apărare se declanșează atât în fața unui pericol real (o întâlnire cu ursul în pădure ) cât și imaginat (stres profesional, pierderea locului de muncă, relații conflictuale etc. ) .

Pe termen lung, stresul cronic sau supraactivarea persistentă a organismului duc la un dezechilibru major în plan cognitiv, emoțional și fiziologic (imunodepresie, predispoziţie crescută la boli ) .

Caracteristici ale persoanelor aflate într-o stare de stres cronic:


stare de agitație, neliniște persistentă
reacție disproporționată la stimuli minimali (persoana tresare la cel mai mic zgomot, la sunatul telefonului etc. )
sensibilitate excesivă
sentiment constant de grabă
oboseală cronică, stare de extenuare
sentiment general de suprasolicitare și de insatisfacție pe diferite planuri (relațional, profesional, personal )
tulburări de somn
pierderea poftei de mâncare sau nevoia compulsivă de a mânca
dependența de substanțe (alcool, tutun ) sau alte forme de dependență pentru a combate tensiunea interioară
tendința de a evita situații cotidiene care pentru majoritatea oamenilor nu reprezintă o problemă
tensiune în relațiile cu ceilalți
tendința de retragere, izolare
gândire negativă despre lume, sine, ceilalți
imunitate scăzută (alergii, vulnerabilitate crescută la răceli, viroze, infecții )
boli psihosomatice

Ce e de făcut? Învață relaxarea!


Relaxarea este o abilitate care se învață, ca și înotul sau mersul pe bicicletă. Învățând să te relaxezi, reduci nivelul de supraactivare a organismului și poți învinge emoțiile negative, dezvolți capacitatea de autocontrol și îți îmbunătățești performanța.

În plan fiziologic, starea de relaxare elimină hormonii stresului (adrenalina, cortizolul ), reglează ritmul cardiac și respirator, scade tensiunea arterială, ameliorează durerea, întărește sistemul imunitar, conservă și fortifică sănătatea fizică.

Cine ar fi bine să învețe relaxarea?


persoanele care traversează perioade stresante în viață
persoanele îngrijorate, neliniștite, tensionate, irascibile sau furioase
persoanele cu tulburări din spectrul anxietății (anxietate generalizată, anxietate de performanță, atacuri de panică, agorafobie, fobie socială, alte fobii specifice, tulburare obsesiv-compulsivă )
persoanele cu tulburări de somn
persoanele cu acuze somatice (probleme dermatologice, digestive, diabet, probleme respiratorii, tulburări sexuale, durere )
persoanele cu tulburări alimentare
persoanele cu dependențe de tutun, alcool, jocuri de noroc etc.
studenții, masteranzii la psihologie
oricine dorește să experimenteze și să învețe relaxarea.

Beneficii:


vei învăța să recunoști tensiunea și să o înlocuiești cu o stare de relaxare deplină
vei învăța să te relaxezi în situațiile de zi cu zi, chiar și în acelea care acum sunt problematice și nu pot fi gestionate cu succes
te vei putea concentra mai bine
îți îmbunătățești performanța
vei avea un somn ușor
vei învăța cum să îți controlezi stările interioare
dezvolți capacitatea de autocontrol
îți vei îmbunătăți relațiile cu ceilalți
înveți cum să ameliorezi anumite simptome (dureri de cap, de spate etc. )
în timp, îți vei întări sistemul imunitar

Va trebui să participi activ și să exersezi zilnic tehnicile învățate pe o perioadă mai lungă de timp.
recomanda

Recomanda acest cabinet

Sunteti pacient?

Dati o nota si scrieti cateva cuvinte despre experienta dvs pozitiva legata de acest cabinet, tratament efectuat, etc.

Recomandarea dvs:

Toate campurile sunt obligatorii.

Penalizam cabinetele cu autorecomandari!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.