COPIII ȘI PERFORMANȚA ÎN TENIS

Inapoi Autor: Plai Ștefania

COPIII ȘI PERFORMANȚA ÎN TENIS

Copiii doresc să dobândească noi abilități, iar tenisul le oferă ample oportunități. Educația sportivă poate reprezenta baza pentru dezvoltarea emoțională a acestora. Competiția din perspectiva copiilor Există discuții cu privire la ideea de competiție în rândul copiilor. Se disting două puncte de vedere diferite. Calea de mijloc este în mod unitar acceptată deoarece ceea ce poate dăuna cu adevărat dezvoltării armonioase a personalității lor o constituie înțelegerea competiției doar prin prisma evaluării negative în raport cu celălalt. Competiția însă îi învață pe copii cum să privească înfrângerile într-un mod constructiv, cum să nu se învinovățească. Dacă elementele competitive sunt corect transmise, copiii vor putea să le gestioneze corespunzător și vor fi capabili să-și stabilească obiective personale nu doar de câștigare a unei medalii, ci și de urmărire a propriei evoluții în raport cu ei înșiși în primul rând, jucând alături de adversar. Antrenamentul mental În cadrul competițiilor participă copii bine pregătiți fizic. De multe ori însă, abilitatea de a face față presiunii din punct de vedere psihologic, este cea care face diferența. Motivația și rezistența la stimulii perturbatori din jur Supramotivarea Copiii, în concurs, pot fi supramotivați gândind imperativ în vederea clasării pe podium. Acest gând declanșează pe următorul,, Dar dacă voi pierde?’’ Datorită lui apare anxietatea (musculatură tensionată, blocaje, diminuarea capacității de concentrare ) și astfel, dorința mare de a câștiga atrage teama de a pierde. Intervine hipercontrolul voluntar al mișcărilor și așa încep greșelile. Sunt multe mișcări pe care ei le fac involuntar și inconștient corect, însă trecute datorită anxietății prin filtrul voluntar și conștient, devin mai dificile. Submotivarea În cazul în care copiii sunt submotivați, implicarea va fi slabă, nivelul energetic direcționat confruntării va fi scăzut și astfel concentrarea pe joc dificilă. Optimul motivațional Se obține în momentul în care copiii reușesc să joace în prezent, focusați pe minge. De obicei gândul zboară spre greșelile trecute, fac apoi previziuni negative cu privire la rezultate, gândul lor fiind în viitor, iar în timp ce fac asta mingea pleacă spre partea lor de teren, iar ei nu sunt acolo pentru ea! Focusarea pe prezent și pe ceea ce jocul oferă în acel moment reprezintă, de multe ori cheia succesului. Hipnoza Justificarea folosirii hipnozei în antrenamentul mental al sportivilor se bazează pe o serie de teorii ce descriu tehnica aceasta ca pe o modalitate a îmbunătățirii performanțelor sportive. Majoritatea inducțiilor folosite în antrenamentul mental al copiilor sportivi implică o combinație dintre o formă de relaxare mentală, musculară și imagerie vizuală multisenzorială. Copiii pot fi învățați tehnica autohipnozei, pentru menținerea sugestiilor terapeutice. Ei pot practica autohipnoza acasă, prin ascultarea înregistrării din timpul ședinței sau prin învățarea unor proceduri simple, sub îndrumarea părinților.,, Antrenamentul mental m-a ajutat în meciurile lungi, când eram condus de adversar și reușeam să revin, doar concentrându-mă pe minge. Îmi imaginam în jurul meu un perete ca o ceață și nu mai vedeam, nu mai auzeam nimic altceva.‘’ Berea Codrin (10 ani, jucăror de tenis, locul 17 național ). Când vor putea să joace de plăcere, cu entuziasm și pasiune, exact așa cum joacă la antrenamente, când nu vor observa în timpul jocului calitățile adversarului și nu va conta scorul, atunci se vor putea concentra pe jocul lor,, aici și acum’’ atingând acea stare de flow, învăluiți complet în joc, arătându-și adevărata valoare individuală. Psihoterapeut Plai Ștefania

Cabinet individual de psihologie Plai Ștefania



Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp