Cum sa te descurci cu persoane dificile

Inapoi Video Autor: Joseph Murphy
Cum sa te descurci cu persoane dificile

"Subconstientul tau este o masina de inregistrat care iti reproduce gandirea obisnuita. Gandeste bine despre ceilalti si, de fapt, vei gandi bine despre tine."

In relatiile dintre oameni nu exista nici un fel de problema pe care sa nu o poti rezolva armonios si in beneficiul tuturor celor interesati. Atunci cand spui despre colegul tau ca este o persoana dificila, ca este artagos, rau, indisciplinat si dificil, realizezi ca, defapt, dupa toate probabilitatile, reflecta propria ta stare mentala? Tine minte ideea ca cine se aseamana se aduna. Este posibil ca iritarea, capriciile si atitudinea critica a asociatului tau sa fie reflexia propriilor frustrari si a maniei infrante? Ceea ce spune sau ce face aceasta persoana nu te poate rani decat daca permiti sa fii disturbat la nivel mental. Singura cale pentru ca acea persoana sa te deranjeze este prin intermediul gandurilor tale.
Aceasta se intampla pentru ca esti singurul ganditor din universul tau. Tu si numai tu esti responsabil pentru felul in care gandesti despre ceilalti oameni. Ei nu sunt responsabili, tu esti. De ex., daca te enervezi, trebuie sa treci prin patru faze la nivelul mintii tale. Incepi sa te enervezi si iti generezi o stare de manie. Apoi, hotarasti sa actionezi. Poate ca vei raspunde inapoi sa vei reactiona intr-un fel. Este nevoie de 2 oameni ca sa apara o cearta. Tine minte ca gandul, emotia, reactia si toata actiunea au loc in mintea ta. Tu si numai tu esti responsabil.
Orice ai crede ca este adevarat in mintea ta va fi acceptat fara nici un dubiu de subconstient. Fii foarte atent sa accepti numai ceea ce este adevarat, nobil, dupa asemanarea lui Dumnezeu.

"Ma enerveaza toata lumea"
Henry F., nu putea intelege de ce toata lumea din jurul sau il enerva. A vorbit despre acest lucru cu un psiholog. Psihologul a subliniat faptul ca Henry aborda gresit pe ceilalti. Nu se placea pe sine si avea un puternic sentiment de autocondamnare. Vorbea incordat, pe un ton iritant. Asprimea discursului sau enerva pe toata lumea. Avea ganduri josnice legate de sine si era un critic acerb al celorlalti.
Psihologul i-a explicat ca, in vreme ce lui i se parea ca avea parte numai de experiente neplacute in contactul cu ceilalti, relatiile lui cu ei erau determinate de gandurile si sentimentele sale despre sine si ceilalti. Daca el se dispretuia, nu putea sa aiba respect si bunavointa pentru ceilalti. Este imposibil sa le ai, pentru ca este o lege a mintii, conform careia oamenii isi proiecteaza gandurile si sentimentele despre sine asupra colegilor si a celor din jurul lor.
Henry a inceput sa constientizeze ca, atata vreme cat va avea sentimente negative, vointa negativa si dispret fata de ceilalti, va primi exact acelasi lucru inapoi, pentru ca lumea sa nu este decat un ecou al starilor si atitudinilor sale.
Psihologul i-a sugerat sa-si imprime urmatoarele ganduri in subconstient. Tine minte, constiinta ta este penita si cu ea poti scrie orice iti doresti in subconstientul tau. Iata ce a scris Henry:
"Aplica Regula de aur de acum inainte, ceea ce inseamna ca gandesc, vorbesc si ma port cu altii asa cum imi doresc ca ei sa vorbeasca, sa gandeasca si sa se poarte cu mine. Imi doresc sincer pace, prosperitate si succes in tot ceea ce fac. Intotdeauna sunt echilibrat, senin si calm. Ceilalti ma apreciaza si ma respecta asa cum ma apreciez eu insumi. Viat ama onoreaza, pentru ca mi-a dat totul din abundenta. Lucrurile meschine din viata nu ma mai irita, nu ma mai supara. Atunci cand frica, ingrijorarea, indoiala sau criticile celorlalti vin spre mine si ma incearca, increderea, bunatatea, adevarul si frumusetea deschid usa mintii mele. Nu este nimeni acolo. Sugestiile si spusele celorlalti nu au nici o putere. Stiu cum sa-mi vindec acum sentimentele ranite. Singura putere se afla in gandul meu."
Henry a afirmat aceste adevaruri dimineata, la pranz si seara si a pastrat aceasta meditatie in memorie. A strecurat in aceste cuvinte viata, iubire si inteles. Aceste idei au penetrat in straturile subconstientului, si Henry s-a schimbat. A declarat: "Incerc sa ma desprind din multime. Ma descurc foarte bine. Am fost promovat la serviciu. Acum stiu adevarul din pasajul: Daca am mintea deschisa, voi atrage toate urmarile pozitive asupra mea".
A inteles ca problema era la el. A hotarat sa-si schimbe gandurile, sentimentele si reactiile. Oricine poate face la fel. Este nevoie de hotarare, de perseverenta si o dorinta aprinsa de a te transforma.

Fa bine in schimbul raului
Nu ar trebui sa fie o surpriza ca unii oameni sunt dificili. Multi oameni din viata noastra cotidiana sunt, adesea, pusi pe cearta, refractari, artagosi, cinici si deprimati. Unii sufera de afectiuni psihice. Mintile lor sunt deformate si distorsionate, poate din cauza experientelor pe care le-au avut in trecut. Unii ar putea fi stresati de probleme personale sau de serviciu.
Ce faci atunci cand ai de-a face cu o persoana de felul acesta? Primul impuls este acela de a-i intoarce energia negativa, sub forma nemultumirii. Dar, ca sa faci asta, trebuie sa preiei asupra ta negativitatea lor, cu toate efectele ei neplacute care se vor rasfrange asupra ta. Cazneste-te "sa faci bine in schimbul raului". Acest lucru creeaza o armura care impiedica atitudinile dificile si neplacute sa te afecteze, iar transmiterea compasiunii si intelegerii va pune in miscare procesul de schimbare al lor.
Domnisoara Wrong Way era invidioasa si plina de ura impotriva supervizoarei din biroul ei. Suferea din cauza sentimentelor ranite. A facut ulcer si avea tensiunea mare. Odata ce a devenit constienta de principiul iertarii si al bunavointei si-a dat seama ca a acumulat multe atitudini neplacute si pline de resentimente si ca aceste ganduri negative si suparatoare se adunau in subconstient. A incercat sa discute cu doamna Supervizoare, intr-un efort de a indrepta lucrurile, dar femeia a respins-o. Intr-un efort continuu de a corecta situatia, domnisoara Wrong Way a invocat principiile armoniei si bunavointei timp de 10 minute, in fiecare seara si dimineata inainte de a pleca la serviciu. Chiar a facut lucrul acesta. A afirmat urmatoarele: "O inconjor pe doamna Supervizor cu armonie, dragoste, pace, voie buna si bunavointa".
Aceasta nu este o pacaleala. Stia ce face si stia de ce face asta. Aceste ganduri si idei se cufunda in subconstient. Exista doar un singur subconstient, si cealalta persoana profita de el. Domnisoara Wrong Way a plecat intr-o calatorie de afaceri la San Francisco. La imbarcarea in avion, a descoperit ca singurul loc liber era langa doamna Supervizoare. Domnisoara Wrong Way a salutat-o cu cordialitate si a primit un raspuns cordial. Au avut o calatorie placuta pana la San Francisco. Acum sunt prietene, iar relatia de serviciu s-a imbunatatit atat de mult, incat ambele au fost promovate.
Inteligenta Infinita pregateste terenul pentru astfel de probleme in feluri pe care domnisoara Wrong Way nu le cunostea. Schimbandu-si felul de a gandi, a schimbat totul, inclusiv starea de sanatate, vindecandu-se de ulcer si de problemele de tensiune. Isi face arau singura. Nimeni altcineva in afata de tine nu stie ce gandesti si ce simti; tu stii. Pentru ca esti singulul ganditor din universul tau. Tu esti singurul responsabil pentru felul in care gandesti despre ceilalti.

Schimba-ti mentalitatea
Lee Y., chelner in restaurantul unui hotel de lux din Hawaii, a povestit cum s-a descurcat cu un anumit patron tafnos. In fiecare an, un milionar excentric de pe continent vizita hotelul. Acest vizitator s-a dovedit a fi tipul zgarcitului, care ura sa dea unui chelner sau functionarului bacsis. Era avar, prost-crescut, nepoliticos, pe scurt o prezenta neplacuta. Nimic nu-i era pe plac. Se plangea tot timpul despre mancare si servicii. Mormaia la ospatari, ori de cate ori era servit.
Lee spune: "Mi-am dat seama ca era un om bolnav. Un kahuna (preot local hawaiian ) mi-a spus ca atunci cand oamenii sunt asa, ceva ii consuma pe dinauntru. Asa ca am decis sa-l coplesesc cu bunatatea". Lee si-a tratat constant oaspetele cu politete, bunatate si respect, afirmand in tacere: Dumnezeu il iubeste si este interesat de el. Il vad pe Dumnezeu in el si el Il vede pe Dumnezeu in mine". A folosit aceasta tehnica timp de aproape o luna, la sfarsitul careia milionarul a spus pentru prima data: "Buna dimineata, Lee. Cum e vremea? Esti cel mai bun chelner pe care l-am avut". Lee era uimit. "Aproape ca am lesinat", a spus el. "Ma asteptam la un marait si am primit un compliment. Mi-a dat un bacsis de 500 de dolari."
Un cuvant este un gand exprimat. Gandurile si cuvintele lui Lee au fost adresate subconstientului ciudatului si artagosului oaspete. Au topit treptat gheata din inima lui. Acesta a raspuns prin iubire si bunatate.

"Colegul meu de birou este un imprastiat"
Sandy L., director de creatie cu jumatate de norma, impartea biroul cu un alt angajat cu jumatate de norma, care avea obiceiul sa lase biroul in dezordine, atunci cand pleca. Sandy l-a intrebat pe directorul de resurse umane cum sa-l faca pe colegul ei sa fie mai ordonat. Directorul i-a sugerat: "Roaga-l sa fie mai ordonat, desigur. Dar pentru ca lucrurile sa se desfasoare cu profesionalism si cooperare, vorbeste cu el personal, mai degraba decat sa-i lasi un bilet, chiar daca asta inseamna sa vii la birou in ziua ta libera. Incearca sa-i spui: ."
Sandy a declarat ulterior ca aceasta metoda de rezolvare a unei probleme, fara a crea alta, a functionat atat de bine incat celalalt coleg a montat 2 rafturi, pentru fiecare dintre ei, iar biroul era curat in fiecare zi. Ceea ce ar fi putut sa fie motiv de ranchiuna a fost tratat itr-o maniera colegiala, care a presupus ceva mai mult timp si efort, dar a meritat.

Cum sa te descurci cu personalitati negative
Daca ii supraveghezi pe altii, inevitabil vei intampina atitudini negative in grupul tau, la un moment dat. Oricare lider de echipa sau supervizor se confrunta cu asta. Iti pot face viata amara sau situatia se poate transforma intr-o continua provocare. Nu poti ignora negativismul - trebuie sa te confrunti cu el.
Personalitatile negative nu sunt apanajul supervizorilor. Aproape orice organizatie are un Nell sau Ned negativist, la toate nivelurile de pe scara ierarhica. Ar putea fi colegi, clienti importanti, functionari guvernamentali sau oricine altcineva cu care ai de-a face. De fiecare data cand sustii ceva, ei se opun. Intotdeauna au motivatia ca ceea ce vrei sa faci nu se poate realiza. Iti pot distruge echipa cu pesimismul lor.
Negativismul unei persoane poate avea ca punct de plecare un tratament gresit, real sau inchipuit din partea companiei. Daca aceasta este problema, analizeaz-o atent. Daca acea persoana are motive intemeiate sa fie negativista, incearca sa o convingi ca ceea ce a fost a trecut si ca trebuie sa priveasca spre viitor. Daca la mijloc sunt neintelegeri, incearca sa le inlaturi.
Atunci cand ai de-a face cu persoane negativiste, afla-le motivele si convinge-le sa lucreze impreuna cu tine pentru a rezolva problemele, pentru ca proiectul sa inainteze. Fa din persoana respectiva o parte a solutiei, si nu o problema suplimentara.
Opal este una dintre acele persoane care iradiaza negativism. Nu este legat de ceea ce spune, ci de felul in care se poarta. Ia orice sugestie ca pe un afront personal si accepta orice insarcinare noua cu atata impotrivire si iritare incat ii deprima pe toti ceilalti.
Adesea, oamenii ca Opal nu realizeaza cum apar in ochii celorlalti. Probabil ca se poarta la fel ca la birou si in viata personala. Sunt tipul de oameni care nu se inteleg cu familiile lor, au putini prieteni si sunt intotdeauna in opozitie. Daca ai oameni ca Opal in echipa ta, poarta o discutie personala cu ei ca sa le spui cum atitudinea lor afecteaza moralul echipei tale. In mod surprinzator, multi oameni cu gandire negativa nu au nimici o idee asupra nocivitatii comportamentului lor fata de ceilalti. Trebuie sa invete cum sa alunge negativismul din subconstient, prin construirea gandurilor pozitive in mintea lor.

Programe de asistenta a angajatului
Un Program de Asistenta Angajatului, PAA, este un serviciu de consiliere, platit de angajator. Multe companii au apelat la aceste programe ca sa-i ajute pe angajatii ale caror probleme personale interferau cu productivitatea muncii. Consilierii nu sunt angajatii companiei, sunt experti din afara ei, angajati atat cat este nevoie. Folosirea unui program PAA se poate realiza in 2 feluri.
Uneori angajatul ia initiativa si contacteaza PAA-ul companiei. Compania isi informeaza angajatii despre program prin intermediul e-mailurilor, brosuri si anunturi in gazeta companiei, intalniri sau prin scrisori expediate acasa. Adesea, este pusa la dispozitie o linie telefonica apelabila gratuit.
De ex. Gerty credea ca avea nevoie de ajutor. Certurile constante cu fiica ei adolescenta au facut-o sa devina tensionata, suparata si frustrata. I-au afectat concentrarea asupra sarcinilor pe care le avea de indeplinit la serviciu si, uneori, au facut-o sa-si piarda cumpatul in relatiile cu ceilalti colegi.
A profitat de PAA si a sunat la numarul apelabil gratuit. Un consilier a ascultat problemele pe care le avea Gerty si a indrumat-o catre un consilier familial. Gerty si-a facut singura programarea, in timpul ei liber, nu in timpul orelor de program. PAA nu este o scuza pentru a lipsi de la serviciu. Pentru ca intreaga procedura este confidentiala, nu s-a facut nici un raport catre companie despre consilierea lui Gerty. In cele mai multe cazuri, nu sunt divulgate nici macar numele oamenilor care solicita consilierea.
O alta metoda de a porni procesul este ca un supervizor sa ia initiativa si sa contacteze PAA-ul. Sa presupunem ca performantele unui angajat de top, aflat sub supravegherea unui supervizor, au inceput sa scada recent. Supervizorul il vede adesea pe angajat stand la birou, absent, cu gandurile in alta parte, nu la munca sa. Supervizorul il intreaba pe angajat ce se intampla, dar acesta ridica din umeri spunand: "Sunt bine, doar putin obosit". Dupa cateva conversatii, angajatul recunoaste in cele din urma ca are o problema de familie. In acest moment, supervizorul ii poate sugera angajatului sa contacteze PAA-ul companiei.
Desi supervizorul a facut referatul, si angajatul l-a urmat indeaproape, nu se vad rezultate. De acum inainte, problema este tratata confidential. Raspunsul vine ca urmare a imbunatatirii muncii angajatului, pe masura ce consilierul il ajuta sa rezolve problema.
Programele de asistenta a angajatului sunt costisitoare, dar organizatiile care le-au folosit timp de mai multi ani au declarat ca rezultatele au fost pe masura asteptarilor. Aceste programe ii ajuta pe angajatii priceputi si experimentati care, fara ajutor, ar fi parasit companie.

Cum sa faci fata acceselor de furie
Terry este un bun muncitor, dar, din cand in cand, isi pierde cumpatul si tipa la colegii lui. Se calmeaza rapid, dar comportamentul sau afecteaza munca intregii echipe si dureaza o perioada pana cand se revine la performantele obisnuite.
Nu este usor sa lucrezi intr-un mediu in care oamenii tipa si striga. Perturba atat munca persoanelor direct implicate, cat si pe a celorlalti oameni din zona de munca. S-ar putea sa fie incapabili sa munceasca la randament maxim timp de cateva ore dupa aceea. Aceasta situatie nu poate fi tolerata. De obicei, supervizorul sau liderul echipei are responsabilitatea de a gestiona astfel de situatii, dar, uneori, un coleg de incredere poate interveni pentru a calma persoana, fara sa mai fie nevoie de o interventie formala.
Iata cateva sfaturi ca sa te descurci cu cineva care are accese de isterie:
• Dupa ce o persoana se calmeaza, supervizorul sau, acolo unde este cazul, un angajat mai vechi sau un reprezentant de la departamentul de resurse umane ar trebui sa poarte o discutie personala cu angajatul. Scoate in evidenta ca este de inteles ca unei persoane nu ii este intotdeauna usor sa-si controleze temperamentul, dar ca asemenea crize de nervi nu pot fi acceptate la locul de munca.
• Daca apare o noua criza, persoana trebuie scoasa din incapere pana se linisteste. Fa in asa fel incat persoana sa stie ca urmatoarea ofensa va atrage o actiune disciplinare.
• Daca persoana criticata incepe sa tipe sau sa faca istericale, paraseste incaperea. Asteapta 10 minute si apoi incearca din nou. Asigur-o ca nu este un atac personal, ci un mijloc de corectare a unei situatii. Nota: Birourile personale nu sunt un loc propice pentru a avea astfel de intalniri. Nu este o idee buna sa lasi o persoana suparata sa stea singura intr-un birou. Au fost situatii in care angajatul suparat a distrus un birou. Foloseste o camera de conferinta. Desigur, muncitorii care devin distructivi fizic trebuie scosi din incinta si se impune luarea masurilor disciplinare.
• Concedierea este, cu siguranta, ultima actiune. Oamenii care au accese de furie frecvente nu mai trebuie tinuti pe statul de plata. Supervizorii trebuie sa tina cont de regulamentele companiei si, acolo unde este cazul, de contractul sindical, atunci cand iau aceasta masura.

Joaca "de-a prinselea"
Ai lucrat vreodata alaturi de cineva a carui bucurie suprema era surprinderea altor oameni atunci cand gresesc? Oamenii care joaca acest joc incearca sa-si arate superioritatea. De obicei, nu au idei originale sau sugestii constructive si atunci se dau in vant sa surprinda greselile altora, indiferent daca sunt colegii sau seful. Ei incearca sa faca de ras pe respectiva persoana, sa o faca sa se simta neplacut. Daca tu esti persoana provocata, nu-i da satisfactia de a-i face jocul. Glumeste despre asta ("Ce greseala!" ) sau zambeste si spune: "Multumesc ca mi-ai atras atentia inainte de a cauza probleme serioase". Daca acei "vanatori de greseli" vor vedea ca nu te enervezi din cauza jocului lor, se vor opri si vor incerca in alta parte.

Cum sa lucrezi cu persoane nefericite
Este probabil ca in grupul tau sa existe cel putin cate o persoana nefericita. Cu totii avem parte de perioade in care lucrurile merg prost acasa sau la serviciu si ne afecteaza felul in care ne facem munca si cum interactionam cu alti membri ai echipei. Supervizorii trebuie sa ia in calcul aceasta probabilitate si sa-si aloce timp ca sa discute cu acea persoana. Dandu-i unei persoane posibilitatea sa vorbeasca despre o problema ajuta adesea la detensionarea situatiei. Chiar daca problema nu este rezolvata, detensioneaza atmosfera si ii ajuta pe cei din jur sa functioneze normal.
Totusi, unii oameni vor avea intotdeauna un motiv de nefericire. Adesea sunt nemultumiti de insarcinarile de serviciu. Chiar si atunci cand le satisfaci cerintele si plangerile, ei nu sunt multumiti. Isi arata nefericirea devenind negativisti. De ex., daca solicitatea de modificare a perioadei de concediu din planificare este respinsa, acea persoana s-ar putea supara si ar lasa ca acest lucru sa fie evident in comportamentul ei.
Nu-i poti face pe toti fericiti. Reconstruirea moralului oamenilor care cred ca au fost tratati nedrept presupune tact si rabdare. Managerii pot evita anumite situatii neplacute asigurandu-se la momentul luatii deciziei ca explica motivele din spatele deciziei. In situatia amintita mai sus, poti explica faptul ca organizatia ta stabileste calendarul de concedii cu mai multe luni inainte si ca alti 2 angajati isi iau condediul exact in aceeasi perioada. Poti sugera persoanei nemultumite sa incerce sa gaseasca un alt membru al echipei dispus sa faca schimb de perioade.
Sa ai de-a face cu un coleg nefericit este mult mai complex decat sa ai de-a face cu un subordonat, pentru ca nu ai nici o putere reala de a corecta situatia care ar putea sa stea la baza nefericirii. O metoda pentru rezolvarea problemei este sa fii un ascultator atent si empatic si sa ajuti acea persoana sa accepte situatia. Adesea, o discutie confidentiala este de ajutor. Aceasta se aplica mai ales daca persoana care initiaza discutia este un prieten bun sau un coleg empatic.
Eva S. era genul acesta de persoana. Era privita ca mama grijulie a intregului ei grup. La ea ajungeau problemele tuturor colegilor ei - atat cele personale, cat si cele legate de serviciu. Era o buna ascultatoare si chiar daca nu rezolva intotdeauna problemele, le dadea colegilor posibilitatea de a se usura si de a privi problemele cu mai multa atentie.
Unii oameni gasesc calea prin meditatie sau rugaciune. O rugaciune care a fost de folos pentru mii de oameni este aceea a doctorului ReinHold Niebuhn: "Dumnezeu mi-a dat seninatatea sa accept lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care le pot schimba si intelepciunea de a vedea diferenta dintre ele".
Nefericirea, la fel ca negativismul, se naste din lipsa respectului de sine. Ii poti ajuta pe altii - indiferent daca sunt subordonati sau colegi - ajutandu-i sa-si dezvolte respectul de sine.
Ca manager, ii poti ajuta facandu-i sa se concentreze asupra reusitelor si nu a esecurilor. Cei mai multi oameni nu se detesta, dar este posibil sa aiba caderi ale respectului de sine si sa aiba nevoie de sprijin. Daca nu se actioneaza impotriva acolor caderi, pot aparea consecinte mult mai serioase. Cei mai multi oameni nu au nevoie de consiliere profesionala, pot face asta pe cont propriu.
Pierderea respectului de sine izvoraste din esec. Cu totii avem succese si esecuri in cariera si in viata particulara.
Atunci cand te canalizezi asupra esecului, respectul de sine se deterioreaza. Iata cateva sugestii:
• Tine o diagrama a succesului. Pune-l pe muncitorul nefericit sa introduca in aceasta diagrama orice realizare de care este mandru - lucruri care i-au fost cerute in calitatea sa de muncitor. Aceste lucruri dovedesc ca muncitorul nefericit a avut succes in trecut si servesc ca asigurare ca el poate avea succes din nou.
• Da-le angajatilor cu un nivel scazut al respectului de sine incurajari pentru fiecare realizare si lauda-le progresul facut in munca. La fel de important, fii pozitiv atunci cand vin cu o idee buna sau aduc o contributie semnificativa la discutiile si activitatile echipei. Oamenilor cu respectul de sine scazut trebuie sa li se reaminteasca constant ca tu, supervizorul, ii respecti si ai incredere in ei.
• Da-le insarcinari pe care stii ca le pot indeplini si pune-le la dispozitie antrenamente si suport ca sa te asiguri ca vor reusi. Gustul succesului este o cale sigura spre construirea respectului de sine.
• Sugereaza-le sa participe la cursuri menite sa construiasca incredere in sine. Pune-le la dispozitie casete sau carti inspirationale
Aceste sugestii vor reimprospata in subconstient gandurile pozitive despre sine ale angajatilor si pot face minuni in infrangerea atitudinilor defetiste.
Cabinet de hipnopsihoterapie Boghianu Nicoleta

Cabinet de hipnopsihoterapie Boghianu Nicoleta



Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp