Trebuie copiii să citească?

"Orice carte care ajută un copil să-și formeze obiceiul de a citi, să facă din citit o nevoie adâncă și continuă pentru toată viața sa, este bună" (Maya Angelou ) Cei mai mulți dintre noi știu sau intuiesc că lectura este importantă, dar relativ puțini oameni cunosc scimbările care se produc (lăuntric și manifest ) atunci când citim din plăcere. Aceste benefecii sunt resimțite de ființa unamă atât în copilărie, cât și la maturitate și pot fi grupate astfel: - se dezvoltă creierul si mintea - se dezvoltă o imagine de sine pozitivă - se facilitează dezvoltarea intelingenței emoționale și relaționale E bine de știut pentru orice părinte sau adult care interacționează cu copiii, că lectura poate influența în bine comportamentul școlar al copilului mai mult decât o fac alți factori semnificativi, cum ar fi mediul social sau economic. Iar atunci când cei mici ajung să citească din plăcere, în mod regulat, acestia nu doar ca vor obține performanțe mai bune la teste, dar vor deține și un vocabular mai bine dezvoltat, precum și un nivel mai crescut de cunoștințe generale-lucruri care îi vor ajuta să dezvolte o mai bună imagine de sine și sa dețină o mai clară înțelegere asupra lumii. Există deja studii de specialitate realizate de cercetătorii în neuroștiinte cognitive, care ne arată că in primele săptămâni de viață, atunci când adulții îi citesc bebelușului, acesta recunoaște vocea părinților, și astfel i se transmite convingerea că lumea este un mediu sigur. Se consolidează astfel atașamentul părinte copil, despre care știm că influențează semnificativ procesul de dezvoltare și funcționare a creierului. Din fericire, beneficiile asupra lecturii asupra dezvoltării noastre cognitive nu se opresc aici, deoarece cititul susține formarea conexiunilor la nivelui creierului și favorizează legătura dintre emisfera stângă și cea dreaptă. Iar ființa umană funcționează mai bine atunci când cele două emisfere sunt în armonie. După cum știm, emisfera stângă ne ajută atunci când avem nevoie să folosim latura logică a lucrurilor, iar cea dreaptă, operează cu elemente mai subtile, cum ar fi emoțiile, înțelegerea celorlalți, utilizarea simbolurilor. Întorcându-ne la citit, mai putem spune că o altă funcție semnificativă a cititului este reprezentată de faptul, că, în esență, creierul uman nu face diferența între realitate și fantezie. Ceea ce înseamnă că, atunci când copilul (sau adultul )citește, acesta are posibilitatea de a se identifica cu diferite personaje si de a trăi mai mult sau mai puțin intens experiența narațiunii. Așadar, cititul este o activitate care, dincolo de faptul că ne favorizează dezvoltarea biologică și psihologică, ne oferă și posibilitatea de a calători gratuit oriunde în timp și spațiu. Nu mai este o noutate nici faptul că mintea umană seamănă cu sistemul nostru muscular: pentru a se dezvolta, ambele au nevoie de exercițiu și efort. Strădania de a înțelege cuvintele scrise reprezintă maniera prin care mintea își dezvoltă anumite abilități, printre care aș enumera limbajul verbal. De asemenea, copiii care citesc, adesea, au și foarte bune abilități de ascultare și interpretare. Mintea noastră are nevoie să fie hrănită, așa cum trupul nostru își revendică aceasta nevoie. Iar lectura, este hrana minții. -stimularea mentală -reducerea stresului, -dobândirea de noi cunostințe, -extinderea vocabularului, -îmbunătățirea memoriei, -creșterea capacității de concentrare -și liniștirea sufletească, sunt doar câteva dintre beneficiile resimțite în urma lecturii sistematice. Sursa: Gáspár György, Copilul invizibil.
Cabinet individual de psihologie Drăgan Cristina

Cabinet individual de psihologie Drăgan Cristina



Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp