Dificultăţile şcolare

Inapoi Autor: Gheorghita Eugenia-Daniela

Dificultăţile şcolare apar la orice vârstă. Însă pubertatea este cea care marchează o perioadă de schimbare în raport cu şcolaritatea. Se pot observa declinuri sau eşecuri şcolare bruşte, cu atât mai spectaculoase cu cât sunt înregistrate de elevi până atunci străluciţi. Există şi situaţii inverse, când tânărul nu acordă iniţial atenţie învăţării pentru ca ulterior, în mod subit, să investească foarte mult in studiu. Dificultăţile şcolare sunt de cele mai multe ori principalul motiv al consultaţiilor psihologice, părinţii fiind îngrijoraţi pentru viitorul profesional al copiilor lor. Şomajul tinerilor îi afectează mai ales pe cei care nu posedă diplome. Presiunea şcolară şi competitivitatea nu au fost niciodată atât de prezente. În plus, eşecul şcolar al copiilor le permite părinţilor o imagine negativă despre ei înşişi. Părinţii se simt în parte responsabili de eşecul copiilor - cu atât mai mult cu cât au fost foarte atenţi la şcolaritatea acestuia. Eşecul copilului devine pentru părinţi un eşec personal. Se apară uneori de acesta atacând. Părinţii spun: "Sunt convins că poate mai mult, dar o face intenţionat, ca să mă scoată din sărite". Nu înţeleg că adolescentului îi stă mintea la distracţie, şi nu la şcoală. De aceea, îi interzic să mai iasă afară şi să practice activităţile preferate. Şcoala va monopoliza toate discuţiile, în principal conflictele, între adolescent şi părinte. Să-l ascultăm pe Yvan, 15 ani :"Părinţii mei îmi reproşează că am ajuns o legumă. Se întorc acasă foarte târziu şi reacţionează foarte urât când mă găsesc în faţa televizorului. Prima lor întrebare, înainte de a mă saluta, se referă la lecţii, ca şi cum aş avea 8 anişori! Îmi spun că ar trebui să lucrez şi eu, dar, văzându-i cât de obosiţi vin de la serviciu, nu mă încântă prea mult ideea. Nu vreau să ajung ca ei". Cauzele dificultăţilor şcolare sunt numeroase şi au origini diverse. Organizarea şcolară, orarele, programele, modalităţile de predare, numărul de elevi din clasa, condiţiile materiale, locul, securitatea sunt în prezent subiectul multor dezbateri. Reuşita şcolară este legată atât de factori interni, cât şi de factori externi, foarte subiectivi; şcoala este însă şi un loc protector pentru echilibrul psihologic al adolescentului permiţându-i acestuia rezolvarea conflictelor educative personale şi familiale în calitate de loc de socializare şi de spaţiu extrafamilial. "Să mergi până la capăt nu înseamnă doar să rezişti, ci să te laşi dus". Albert Camus

Gheorghita Eugenia-Daniela - Cabinet individual de psihologie



Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp