Croitoru Marinela - Cabinet individual de psihologie, sector 1 si 4

Croitoru Marinela - Cabinet individual de psihologie, sector 1 si 4

Soluţia oricărei probleme se află în noi înşine !
Nota 10 din 30 recomandari
25054 vizite
Trimite o solicitare de programare la cabinet
Locatie: Bucuresti, Piata Unirii (Splaiul Unirii 12), sector 4 [Arată în Google Maps]
Telefon: 0724279453
Program: L. 10.00- 17.00 Ma. 10.00-17.00 Mi. 10.00-17.00 J. 10.00-17.00 V. 10.00-17.00
Website: https://psiholog-marinela-croitoru.ro/

Psihoterapia prin mindfulness - traieste constient si bucura-te de prezent !

Inapoi Autor: Marinela Croitoru

Ce este mindfulness? Mindfulness este un instrument foarte eficient in procesul psihoterapeutic, care poate aduce foarte multe beneficii si poate fi aplicat cu succes in tratarea unei game variate de probleme psihologice dar si in probleme care tin de sanatate, de natura medicala. In ultimii anii practica psihologica a integrat din ce in ce mai mult din practica Mindfulness (care este o practica foarte veche, intalnita in mai multe culturi si religii ) iar in urma studiilor efectuate pe tema mindfulness, au fost elaborate tehnici de lucru imbunatatite si ajustate in timp, intelegand rolul benefic al acesteia in procesul psihoterapeutic. Practica mindfulness are ca si obiectiv sa ajute persoana sa traiasca in prezent, constient, prin observare noncritica si nonactiune, folosindu-se diferite tehnici de lucru adaptate tipului de personalitate al acesteia. Multitasking vs mindfulness. In tipul de societate in care traim se cere foarte mult sa deprindem multitasking.ul. Iar acest Multitasking a adus, pe langa beneficiile pe care cu totii le cunoastem, si de care ne bucuram, indepartarea de a trai prezentul si a ne bucura de el, functionand pe pilot automat in majoritatea timpului nostru, in fiecare zi: la servici- realizand sarcinile pe pilot automat; acasa - indeplinind sarcinile casnice pe pilot automat, chiar si cu copiii - comportandu-ne automat, bifand indatoririle de parinte in detrimentul petrecerii libere a timpului cu acestia, jocului, discutiilor cu micutii; in relatia cu familia si cu prietenii; cu partenerul de cuplu, inclusiv in viata intima unde preludiul, atingerile, descoperirea senzatiilor si placerea acestora au fost inlocuite treptat de contactul sexual mecanic, distant emotional si uneori chiar fara implicare, de descarcare a tensiunii sexuale; Nevoia de apartenenta la grup si in definitiv la societatea in care traim a dus la acceptarea "nevoilor trend"si induse de societate si auto-impuse de noi, indepartandu-ne de noi insine, de propriile nevoi, ceea ce a dus la scaderea calitatii vietii si la aparitia mai multor probleme psihologice dar si de sanatate. La polul opus, practicarea Mindfulness ajuta persoana sa se reconecteze la sine, sa traiasca in stare de constienta prezentul, sa se deschida la experiente noi, sa evite judecarile si etichetarile, sa accepte prezentul asa cum este, fiind constienta de ceea ce se intampla chiar aici si acum, sa constientizeze ceea ce ii place si sa se bucure de trairea acestor intamplari sau de prezenta lucrurilor care o bucura, fara sa se agate de acestea atunci cand se schimba si de a accepta si ceea ce nu ii place intelegand ca acestea se vor schimba la un moment dat. Ex. Sa se bucure atunci cand obtine o marire de salariu, sau cand vremea este frumoasa, fiind la mare si sa nu se agate de cresterea baneasca, acceptand ca veniturile pot sa ii si scada oricand, sau vremea la mare se poate si strica in orice moment; tot astfel, cand ii scad veniturile, sa nu se teama ca va fi permanent, ci sa accepte aceasta situatie de moment, sau vremea urata, atunci cand se afla la mare, acestea fiind de moment, ci nu permanente. O nota de 10, pe care copilul o ia la scoala la un moment dat, poate oricand sa fie urmata de o nota de 8, asa cum si o nota mica poate fi urmata de un 10. Cum ajuta folosirea tehnicilor mindfulness persoana sa isi imbunatateasca calitatea vietii? Practicarea mindfulness ajuta persoana sa ramana calma si in situatii de stres, de incarcare emotionala, sa manifeste compasiune si intelegere pentru sentimentele si nevoile celorlalti, facand-o mai buna pentru sine dar si pentru ceilalti. Acest lucru nu inseamna ca persoana nu va mai manifesta niciodata ingrijorare sau teama, sau alte emotii negative, ci insemna ca persoana si-a deprins un mod general de functionare de a trai in prezent bucurandu-se de ceea ce este frumos si placut in viata ei si acceptand ceea ce este neplacut, putand sa se readuca la a trai prezentul constient ori de cate ori simte ca a alunecat fie spre ruminarea trecutului (a intamplarilor neplacute ) fie in a se ingrijora de ceea ce va fi in viitor. Atat analizarea trecutului cat si ingrijorarile legate de viitor daca sunt manifeste in limite normale, moderat, sunt chiar benefice, stand la baza evolutiei persoanei, invatand lectii din ceea ce a trait neplacut si facand planuri de viitor, insa atunci cand acestea ocupa prea mult timp din viata persoanei, afectandu-i relatiile, cariera, sanatatea, linistea, acest balans intre trecut-viitor, intre ruminare - ingrijorare, indeparteaza persoana de a mai trai prezentul. Prin mindfulness se urmareste tocmai aceasta conectare a persoanei la prezent, la a trai viata constient, aici si acum, bucurandu-se de ceea ce are frumos si bun si acceptand nonactiv ceea ce este neplacut, ca nefiind permanent in viata acesteia, ci doar trecator. In ce probleme psihologice si de sanatate pot fi de ajutor tehnicile mindfulness ? Folosirea tehnicilor Mindfulness poate ajuta in tratarea urmatoarelor probleme de natura psihologica sau de sanatare fizica: -in tulburarile de anxietate -insomnii -stima de sine scazuta -sindrom burnout -depresie -adictii -probleme in relatii/cuplu/familie -tulburari alimentare -tulburari sexuale - stres -dureri cronice -migrene -scaderea imunitatii -hipertensiune -probleme gastrointestinale -diabet -fibromialgii -cancer Mindfulness in psihoterapie. In decursul procesului psihoterapeutic, pot fi folosite tehnici de mindfulness adaptate de catre psihoterapeut pe tipul de personalitate al persoanei, aducandu-i acesteia beneficiul de a fi ghidata de catre un specialist, intr-un cadru placut si confortabil, usurand-o in a depune efort si scurtand procesul de initiere in mindfulness; deasemenea, psihoterapeutul poate ajuta persoana sa invete sa practice singura tehnici de mindfulness, acasa si in diferite situatii. Practicarea mindfulness poate aduce beneficii persoanei in a-si imbunatati calitatea vietii in toate planurile ei: sa aiba relatii sanatoase, sa creasca profesional si sa aiba satisfactie la locul de munca, sa se bucure de relatia de cuplu, sa aiba copii sanatosi si fericiti si sa se bucure de ei, sa se cunoasca mai bine si sa isi satisfaca propriile nevoi, sa depaseasca orice dificultate cu mai mult calm, sa isi pastreze sau redobandeasca starea de sanatate mentala si fizica, sa isi creasca calitatea vietii, in general.

recomanda

Recomanda acest cabinet

Sunteti pacient?

Dati o nota si scrieti cateva cuvinte despre experienta dvs pozitiva legata de acest cabinet, tratament efectuat, etc.

Recomandarea dvs:

Toate campurile sunt obligatorii.

Penalizam cabinetele cu autorecomandari!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.