Competenţele psihoterapeutului integrativ
Inapoi Autor: Psiholog. Psihoterapeut Oana Şerbu
Pentru succesul terapiei, sunt foarte importante competenţele şi experienţa psihoterapeutului integrativ, astfel:
• acesta trebuie să aibă abilitatea de a conduce evaluări psihologice, bazate pe bune abilităţi interpersonale şi autodisciplină;
• să deţină abilitatea de a menţine graniţe potrivite şi de a fi clar în privinţa limitelor confidenţialităţii;
• să înţeleagă psihopatologia şi sistemele de diagnoză;
• să conceptualizeze planul de tratament, să formuleze scopuri clare şi procese de schimbare;
• să înţeleagă dinamica relaţiei la niveluri multiple ale schimbului, pentru a include evaluarea şi managementul dinamicilor puterii;
• să demonstreze abilitatea de a încheia cu clientul un angajament cu clientul referitor la scopul terapiei, activitaţile şi rezultatele;
• să fie capabil să monitorizeze şi să evalueze progresul terapiei;
• să-şi folosească contra-transeferul pentru a ajuta la desluşirea confuziilor relaţionale ale clientului;
• să transfere informaţii din relaţiile trecute ale clientului pentru funcţionarea curentă;
• să cunoască teoriile dezvoltării de-a lungul vieţii;
• să aibă capacitatea de a integra într-un mod coerent teorii din mai multe şcoli psihologice şi de a aprecia perspective multidiciplinare;
• să înţeleagă modul în care creativitatea şi arta pot fi utilizate în procesul terapeutic;
• să aibă abilitatea de sensibilitate la acordare / ne-acordare şi abilitatea de a lucra cu acestea;
• să înţeleagă natura co-creată a schimbului terapeutic;
• să deţină abilitatea de a răspunde cerinţelor complexe aşa cum sunt solicitate;
• să aibă o capacitate de a aborda factorii psihologici, culturali şi contextuali şi de a lucra cu probleme legate de diferenţe într-o manieră nediscriminatoare;
• să aibă capacitatea de a-i spori clientului conştientizarea;
• să deţină abilitatea de a reflectă asupra gradului de adecvare a intervenţiilor în acord cu stadiul tratamentului şi feedback-ul de la client.
• să poată evalua riscului şi atenţie adecvată acordată siguranţei;
• să aibă o capacitate de adresare a problemelor etice şi profesionale şi lucrul cu acestea;
• să recunoască nevoia de supervizare, terapie personală, dezvoltare profesională continuă;
• să aibă abilitatea de a evalua calitatea practicii terapeutice în vederea îmbunatăţirii serviciilor;
• să se ocupe de sine şi de alţii din procesul terapeutic, prin conştienizare de sine, sinceritate, receptivitate, acceptanţă profesională şi efort critic;
• să aibă capacitatea de a manageria finalizarea terapiei.
• acesta trebuie să aibă abilitatea de a conduce evaluări psihologice, bazate pe bune abilităţi interpersonale şi autodisciplină;
• să deţină abilitatea de a menţine graniţe potrivite şi de a fi clar în privinţa limitelor confidenţialităţii;
• să înţeleagă psihopatologia şi sistemele de diagnoză;
• să conceptualizeze planul de tratament, să formuleze scopuri clare şi procese de schimbare;
• să înţeleagă dinamica relaţiei la niveluri multiple ale schimbului, pentru a include evaluarea şi managementul dinamicilor puterii;
• să demonstreze abilitatea de a încheia cu clientul un angajament cu clientul referitor la scopul terapiei, activitaţile şi rezultatele;
• să fie capabil să monitorizeze şi să evalueze progresul terapiei;
• să-şi folosească contra-transeferul pentru a ajuta la desluşirea confuziilor relaţionale ale clientului;
• să transfere informaţii din relaţiile trecute ale clientului pentru funcţionarea curentă;
• să cunoască teoriile dezvoltării de-a lungul vieţii;
• să aibă capacitatea de a integra într-un mod coerent teorii din mai multe şcoli psihologice şi de a aprecia perspective multidiciplinare;
• să înţeleagă modul în care creativitatea şi arta pot fi utilizate în procesul terapeutic;
• să aibă abilitatea de sensibilitate la acordare / ne-acordare şi abilitatea de a lucra cu acestea;
• să înţeleagă natura co-creată a schimbului terapeutic;
• să deţină abilitatea de a răspunde cerinţelor complexe aşa cum sunt solicitate;
• să aibă o capacitate de a aborda factorii psihologici, culturali şi contextuali şi de a lucra cu probleme legate de diferenţe într-o manieră nediscriminatoare;
• să aibă capacitatea de a-i spori clientului conştientizarea;
• să deţină abilitatea de a reflectă asupra gradului de adecvare a intervenţiilor în acord cu stadiul tratamentului şi feedback-ul de la client.
• să poată evalua riscului şi atenţie adecvată acordată siguranţei;
• să aibă o capacitate de adresare a problemelor etice şi profesionale şi lucrul cu acestea;
• să recunoască nevoia de supervizare, terapie personală, dezvoltare profesională continuă;
• să aibă abilitatea de a evalua calitatea practicii terapeutice în vederea îmbunatăţirii serviciilor;
• să se ocupe de sine şi de alţii din procesul terapeutic, prin conştienizare de sine, sinceritate, receptivitate, acceptanţă profesională şi efort critic;
• să aibă capacitatea de a manageria finalizarea terapiei.
Serbu Oana - Cabinet individual Psihologie. Psihoterapie

Recomandă acest cabinet
Cabinete psihologie, psihiatrie, psihoterapie în:
- Aiud
- Alba Iulia
- Alexandria
- Arad
- Bacau
- Baia Mare
- Barlad
- Bistrita
- Botosani
- Braila
- Brasov
- Bucuresti
- Buftea
- Buzau
- Calarasi
- Campina
- Campulung
- Campulung Moldoven
- Caransebes
- Cluj-Napoca
- Constanta
- Craiova
- Dej
- Deva
- Dr. Tr. Severin
- Falticeni
- Floresti
- Focsani
- Galati
- Gheorgheni
- Giurgiu
- Hunedoara
- Iasi
- Lugoj
- Mangalia
- Medgidia
- Medias
- Miercurea Ciuc
- Navodari
- Oradea
- Otopeni
- Pascani
- Petrosani
- Piatra Neamt
- Pitesti
- Ploiesti
- Ramnicu Valcea
- Resita
- Roman
- Satu Mare
- Sfantu Gheorghe
- Sibiu
- Sighetu Marmatiei
- Slatina
- Slobozia
- Suceava
- Targoviste
- Targu Jiu
- Targu Mures
- Targu Neamt
- Targu Secuiesc
- Tecuci
- Timisoara
- Tulcea
- Turda
- Urziceni
- Vaslui
- Vatra Dornei
- Voluntari
- Zalau
- [Toate localitățile...]