Comportamentul agresiv la copii

Inapoi Autor: FUN-PSI Club

Motivele comportamentului agresiv la copii pot fi diverse:

un mod de a face față la situații familiale/școlare tensionate

o formă inadecvată de stabilire a relației cu o persoană

o modalitate de a atrage atenția

impunerea egoistă a propriilor dorințe și necesități ca și provocare din neajutorare; frică

o modalitate de a-și câștiga o identitate proprie, o conștiință de sine.

Comportamentul agresiv duce la deficiențe la nivelul strategiilor de rezolvare pașnică a situațiilor conflictuale. Frecvent agresitatea la un copil este semnul unei probleme in mediul social. Formele de comportament agresiv depind de varsta copilului: uneori se observă forme de manifestare a furiei din perioada de sugar, când, după vârsta de 6 luni, pot avea o furie directionată, ca și manifestare emoțională; în copilăria mică, la 2-3 ani, apar izbucniri de furie și agresivitate împotriva adulților și copiilor de aceeași vârstă. Frecvența cea mai mare este la preșcolari și școlari - băieții preferă agresivitatea fizică, iar fetele formele de agresivitate indirectă. Cele mai grave forme se manifestă în adolescență și la adultul tânăr - din cauza dezvoltării forței fizice; se poate ajunge la răniri grave, chiar decese, cei de aceeași vârstă pot participa la acte de violență colective. Unii adolescenți pot deveni agresivi cu părinții sau profesorii.

Dezvoltarea timpurie a comportamentelor agresive poate fi determinată de factori biologici sau genetici, iar în cazul celor apărute mai tarziu sunt implicați mai degrabă factorii psihosociali.

Factorii biologici, adică aspectele genetice si fiziologice cuprind: diferențele de sex - fetele sunt capabile de o reglare emotională mai bună și preferă alte forme de manifestare, nu fizică; agresivitatea este motivată emoțional, din cauza pierderii autocontrolului. La băieți agresivitatea este instrumentată cu scopuri egoiste, tendințele de dominare în grup sunt puternice, iar abilitățile sociale sunt limitate riscuri pre- si perinatale, cum ar fi tulburările funcționale neurologice, complicații în sarcină sau la naștere factorii psihici.

Evaluările lor distorsionate provin din experiențele negative timpurii factorii sociali, adică aspectele familiale și de mediu cuprind: comportamente de educare inadecvate: în familie regulile nu sunt enunțate si nu sunt respectate; părinții nu stiu nimic despre preocupările copilului lor; părinții nu acordă laude copilului sau nu le acordă cosecvent; în familie nu se discută și nu se soluționează problemele supraveghere deficitară din partea părinților - părinții nu sunt interesați sau prea puțin de ce face copilul in timpul zilei, sau dacă o fac, este sub formă de ceartă, pedeapsă, critici, cicăleli (dau feed-back negativ ) competențe educaționale deficitare ale părinților - căci părinții ar trebui să ofere copilului un model comportamental pozitiv, reguli și înțelegeri clare aplicate consecvent, astfel încât copilul să îți poată regla singur comportamentul acceptare și suport emoțional insuficient acordat copilului - s-a demonstrat că interacțiunea negativă mamă - copil duce la un comportament agresiv mai intens, de mai lungă durată și mai frecvent; practici de educare negative, respectiv conflictele părinte - copil (lovirea copilului, manifestarea în mod direct a aversiunii față de el ) caracteristici ale părinților și stres familial - sănătatea fizică și psihică a părinților, armonia în cuplu, stresul familial, experiențele stresante de viață marchează dezvoltarea copilului; un nivel de stres familial ridicat, care se menține pe o perioadă mare de timp este definitorie pentru dezvoltarea comportamentului agresiv la băieți cu vârste între 4 - 9 ani. Stresul familial se referă la: depresia mamei, sprijin insuficient în cadrul cuplului, conflicte de cuplu și violența în familie. Mai ales sub 6 ani divorțul părinților crește riscul dezvoltării comportamentului agresiv abuzul fizic respingere socială din partea celor de aceeași vârstă.

În concluzie comportamentul agresiv la copii este un fenomen complex, cu mulți factori implicați, în care părintele joacă un rol primordial - atât în dezvoltarea acestui tipar de comportament, cât și în posibilitatea reducerii și eliminării lui.

Fun-Psi - Dr. Mihaela Gherasim

Pentru ca viata merita sa fie funny!

Recomandă
Recomandă acest cabinet

Dați o notă și scrieți câteva cuvinte despre experiența dvs pozitivă legată de acest cabinet.

Toate campurile sunt obligatorii.
Penalizăm cabinetele cu autorecomandări!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp