Fun-Psi - Dr. Mihaela Gherasim

Fun-Psi - Dr. Mihaela Gherasim

Pentru ca viata merita sa fie funny!
Nota 10 din 3 recomandari
24636 vizite
Locatie: Iasi, jud Iasi, Str. Neculau nr. 4, bl. 576, sc. A [Arată în Google Maps]
Telefon: 0734929902
Program: Luni: 13.00-14.00; 15.00-19.00 Marti: 15.00- 19.00 Joi: 9:30- 13.30
Website: www.funpsiclub.ro

Cum ii explici copilului cu anxietate despre coronavirus

Inapoi Autor: FUN-PSI

Cum îi explici copilului cu anxietate despre coronavirus

Pentru familiile care au copii, impactul situației create de coronavirus poate fi mai acut. Anxietatea se poate transmite de la părinți la copiii acestora.

Potrivit cercetătorilor, un copil care suferă de anxietate are cel puțin unul dintre părinți care suferă, la rândul lui, de anxietate.

Factorii care pot duce la tulburarea de anxietate sunt factorul psihologic și factorul social, mai ales în ultima săptămânăîn care auzim de la știri despre riscul îmbolnăvirii cu coronavirus.

De asemenea este de înțeles dacă și copiii noștri sunt neliniștiți. Părinții au sarcina de a explica despre coronavirus, într-un mod care este factual și serios, dar nu excesiv.

Copilul poate pune întrebări cu privire la ratele de deces, riscurile de călătorie și de contagiune. Trebuie să respecti nevoia de informare și reasigurare a copilului, limitând, de asemenea, modul în care știrile zilnice îi pot provoca anxietatea.

Și va trebui să faci toate acestea în timp ce iți gestionezi propria sănătate mentală, lucrezi de acasă sau jucați împreună minute interminabile de Monopoly.

Iată câteva sugestii utile, care te vor ajuta să îi explici copilului tău anxios despre coronavirus.

1. Concentrează-te asupra faptelor, înțelege teama

Ceea ce îi poate ajuta pe părinți să gestioneze anxietatea este să înțeleagă conceptul de intoleranță a incertitudinii. Intoleranța la nesiguranță poate duce la îngrijorare și anxietate. Înseamnă că atunci când ceva este incert, avem tendința de a-l vedea ca fiind periculos, nesigur sau copleșitor. Putem reacționa cu frică și evitare sau cu eforturi frenetice de a ne pregăti pentru necunoscut. În momente ca acestea, întrebarea nu este cum să eradicăm incertitudinea, ci mai degrabă cum să învățăm sătrăim cu ea și să nu acționăm exagerat. Pe cât posibil, concentrează-te asupra faptelor așa cum le cunoaștem acum. Nu încerca să prezici viitorul și nu împărtăși scenarii apocaliptice cu copilul tău. Este important ca părinții să recunoască pentru ei și pentru copiii lor că anxietatea, îngrijorarea și frica pot fi prezente. Acceptă aceste sentimente cumaximă compasiune și concentrează-te pe speranță, mai mult decât pe frică.

2. Recunoaște și gestionează propria ta anxietate

Copiii se uită în mod natural la părinți pentru a înțelege dacă ar trebui să se teamă de ceva. Ei sunt foarte buni în captarea energiei emoționale a părinților, de aceea este foarte important să îți gestionezi propria frică și anxietate și să nu amplifici temerile copilului tău. Dacă simți că propria ta anxietate crește, încearcă să inspiri adânc pentru a reduce ritmul cardiac.

3. Încurajează copilul să-ți spună dacă este îngrijorat și speriat sau dacă are întrebări despre COVID-19

Accesează o sursă de încredere și arată-i ce spun oamenii de știință. Ajută copilul să înțeleagă că există experți care lucrează la conceperea unui antivirus și lăsa-l să învețe cum să caute aceste informații într-un mod științific și atent. Încearcă să-l descurajezi să caute informații pe rețelele de socializare si să nu asculte zvonuri sau opinii exagerate.

4. Limitează expunerea la știri

Copiii pot avea întrebări despre germeni și boală și, în unele cazuri, chiar despre moarte. Dar dacă nu te solicită direct, încearcă să reduci la minimum conversația pe tema bolii. Dacă copilul tău ia medicamente pentru anxietate și se simte în continuare mai anxios, nu ezita să spui ce probleme au apărut psihiatrului sau medicului care îi prescrie tratamentul. Fii atent la micile urechi care se joacă în apropiere, când se anunță știri pe care le poate vedea sau auzi copilul.

5. Menține o rutină

Copiii se simt mai în siguranta cand au parte de rutină. O perturbare școlară susținută poate fi extrem de supărătoare pentru ei. Treziți-vă la aceeași oră în fiecare zi, faceți exerciții sau dansați, mâncați constant împreună și amintiți-vă că regularitatea este calmantă și liniștitoare.

6. Așteaptă-te la semne non-verbale de anxietate La copiii mici, anxietatea se manifestă adesea prin plâns sau irascibilitate. Menținerea dietei și a rutinelor de somn cât mai normal le va oferi copiilor un sentiment de securitate. Îmbrățișările suplimentare și poveștile la culcare, împreună cu unele atenții suplimentare vor ajuta un copil anxios să se simtă mai bine.

7. Încearcă să te joci și să râzi cât mai mult cu copilul tău Ceea ce poți face în casă, alături de familia ta este să vă jucați împreună, folosind jocuri de masă, construind o casă de cărți, făcând prajituri etc. Explică copilului că situația este temporară și specială și că lucrurile se vor întoarce la normal în cele din urmă.

Sursa ADDitudemag.com

recomanda

Recomanda acest cabinet

Sunteti pacient?

Dati o nota si scrieti cateva cuvinte despre experienta dvs pozitiva legata de acest cabinet, tratament efectuat, etc.

Recomandarea dvs:

Toate campurile sunt obligatorii.

Penalizam cabinetele cu autorecomandari!

Trimite(Share) pe Facebook
Mergi sus
Trimite linkul pe Whatsapp
Accept cookies Informare Cookies Folosim cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.