Medicamente care pot ajuta la tratarea simptomelor autismului

Inapoi Autor: https://roterapie.eu/

Loperamida, un medicament comun anti-diaree, ar putea ajuta la tratarea simptomelor de bază asociate cu tulburarea spectrului autist (TSA ).

Medicamentul activează receptorul μ-opioid, ajutând la îmbunătățirea comportamentelor sociale. Deși tratamentele medicamentoase pentru simptomele de bază ale TSA nu sunt disponibile în prezent, ar putea un medicament existent să ofere un nou tratament, chiar dacă anterior nu avea nicio asociere cu această tulburare? Aceasta a fost întrebarea pusă de un nou studiu din revista Frontiers in Pharmacology.

Cercetătorii au folosit un model computerizat care cuprinde proteinele implicate în TSA și modul în care acestea interacționează. Privind modul în care diferite medicamente au afectat proteinele din sistem, au identificat potențiali candidați pentru a-l trata. Un medicament antidiareic folosit în mod obișnuit, numit loperamidă, a fost cel mai promițător candidat, iar cercetătorii au o ipoteză interesantă despre modul în care poate funcționa pentru a trata simptomele TSA.

Unele dintre cele mai frecvente simptome în TSA implică dificultăți de interacțiune socială și comunicare.

În efortul de a găsi o nouă modalitate de a trata TSA, cercetătorii s-au orientat către reutilizarea medicamentelor, care implică explorarea medicamentelor existente ca tratamente potențiale pentru o altă afecțiune. Abordarea are o mulțime de beneficii, deoarece există adesea cunoștințe extinse despre medicamentele existente în ceea ce privește siguranța lor, efectele secundare și moleculele biologice cu care interacționează în organism.

Pentru a identifica noi tratamente pentru TSA, cercetătorii au folosit o rețea de interacțiune a proteinelor bazată pe computer. Astfel de rețele cuprind proteine și interacțiunile complexe dintre ele. Este important să se țină seama de această complexitate atunci când se studiază sistemele biologice, deoarece afectarea unei proteine poate avea adesea efecte secundare în altă parte. Autorii au construit o reţea de interacţiune cu proteine care a inclus proteine asociate cu TSA.

Prin investigarea medicamentelor existente și a interacțiunii lor cu proteinele din rețea, echipa a identificat câțiva candidați care contracarează procesul biologic care stau la baza TSA.

Cel mai promițător medicament se numește loperamidă, care este utilizat în mod obișnuit pentru diaree. Deși ar putea părea ciudat că un medicament anti-diareic ar putea trata simptomele de bază TSA, autorii studiului au dezvoltat o ipoteză despre modul în care poate funcționa.

Loperamida se leagă și activează o proteină numită receptorul μ-opioid, care este în mod normal afectată de medicamentele opioide, cum ar fi morfina. Pe lângă efectele pe care le-ați aștepta în mod normal de la un medicament opioid, cum ar fi ameliorarea durerii, receptorul μ-opioid afectează și comportamentul social. În studiile anterioare, șoarecii modificați genetic cărora le lipsește receptorul μ-opioid au demonstrat deficite sociale similare cu cele observate în TSA. În mod interesant, medicamentele care activează receptorul μ-opioid au ajutat la restabilirea comportamentelor sociale.

Aceste rezultate la șoareci evidențiază posibilitatea tentantă ca loperamida sau alte medicamente care vizează receptorul μ-opioid să reprezinte o nouă modalitate de a trata simptomele sociale prezente în TSA, dar sunt necesare lucrări suplimentare pentru a testa această ipoteză.

În orice caz, studiul demonstrează puterea de a presupune că medicamentele vechi pot învăța într-adevăr trucuri noi.

Fun-Psi - Dr. Mihaela Gherasim

Pentru ca viata merita sa fie funny!