Acalculia

Inapoi Autor: Madalina Simion, neuropsiholog

Ce este Acalculia?

Acalculia reprezintă incapacitatea de a finaliza probleme simple de matematică. Mulți oameni se luptă cu matematica și o găsesc dificilă, însă acalculia este mult mai mult decât o simplă dificultate legată de calcul sau de algebră.

Persoanele care suferă de acalculie se află în imposibilitatea de a efectua operații matematice de bază, cum ar fi să identifice dintre două numere care este mai mare, să facă adunări, scăderi.

Acalculia este o tulburare neuropsihologică dobândită, nu poate fi congenitală și poate să apară în orice moment.

Care sunt simptomele acalculiei?

Oamenii variază oarecum în măsura în care sunt afectați de acalculie. Principalul simptom este incapacitatea de a finaliza sau de a înțelege operații matematice de bază. În cazul în care o persoană a fost anterior în măsură să efectueze aceste operațiuni și și-au pierdut această capacitate, aceasta se poate confrunta cu acalculia. Pentru evaluare, testele de screening pun adesea oamenii să efectueze multiple operații matematice diferite pentru a încerca să excludă alte dificultăți legate de raționamentul spațial, abilitățile verbale care pot afecta abilitatea de a face matematică.

Care sunt cauzele acalculiei?

Acalculia este de obicei cauzata de leziuni ale zonelor creierului legate direct de raționamentul matematic, în special din stânga lobului parietal al girusului angular. Loviturile la cap, leziunile cerebrale si tumorile pot contribui la dezvoltarea acalculiei. Acalculia este un simptom al unei afecțiuni neurologice numită Sindromul Gerstmann. Sindromul Gertmann este rar, dar poate să apară după un accident vascular cerebral sau leziuni cerebrale traumatice.

Exista tratament pentru acalculie?

Nu există tratament pentru acalculie sau pentru Sindromul Gerstmann. Tratamentul ameliorativ se concentează pe terapie ocupațională și suportivă. Unii oameni se recuperează spontan după acalculie, alții pot avea diminuate simptomele în timp. Cu toate acestea, unele deficite pot să rămână pentru tot restul vieții.

Madalina Simion - Psihologie clinica & neuropsihologie

Medlife (MindCare)