Depresie

Inapoi Autor: www.psihoutil.ro
Depresia - maladia tristeţii

. Depresia este o problemă mentală şi afectivă foarte răspândită în zilele noastre, atât la femei cât şi la bărbaţi. Depresia se manifestă destul de diferit de la persoană la persoană şi gravitatea ei poate consta în câteva simptome, cum ar fi: tristeţe, scăderea apetitului alimentar (sau creşterea acestuia ), lipsa energiei sau agitaţie, iritabilitate. Formele mai grave ale depresiei prezintă o durată mai mare de timp şi se manifestă prin simptome persistente de insomnie, scăderea sau creşterea semnificativă a greutăţii corporale, probleme de concentrare, pierderea interesului pentru activităţile plăcute şi izolare de ceilalţi, sentimente de disperare, vinovăţie şi, uneori, gânduri despre moarte.
. Depresia poate fi cauzată de predispoziţia genetică, probleme medicale sau evenimente de viaţă stresante la care contribuie şi modul în care persoanele interpretează aceste situaţii, modalităţile de gândire disfuncţonale, tendinţa de a le catastrofa şi comportamentele de evitare a problemelor, izolare socială. Toate acestea pot determina dezechilibrul unor substanţe chimice la nivelul crierului rezultand depresia.
Printre cele mai frecvente simptome de depresie întâlnim:
-Tristeţe accentuată şi sentimente de mâhnire, aproape zilnic - timp de minim două săptămâni;
-Scăderea sau creşterea poftei de mâncare cât şi oscilaţii semnificative de greutate;
-Sentimente apăsătoare de vinovăţie, neajutorare şi lipsa valorii personale;
-Scăderea plăcerii şi a interesului pentru activităţile plăcute;
-Diminuarea capacităţii de gândire şi concentrare;
-Gânduri recurente cu privire la moarte;
-Oboseală cronică sau lipsă de energie;
-Lentoare sau comportament agitat;
=Insomnie sau hipersomnie.
Tratarea depresiei
. Depresia trebuie identificată din timp şi tratată corespunzator, deoarece poate afecta semnificativ viaţa persoanei în cauză - afectându-i sănătatea, capacitatea de muncă şi relaţiile personale.
. Tratamentul depresiei constă în psihoterapie sau/ şi medicaţie antidepresivă prescrisă de către medicul psihiatru.
Psihoterapia este esenţială în tratarea eficientă a depresiei (mai ales dacă simptomele nu sunt severe, altfel se recomandă combinarea psihoterapiei cu medicaţie antidepresivă ), deoarece previne şi reduce recidivele acesteia. Cu ajutorul tehnicilor cognitive şi comportamentale clientul învăţă cum să îşi controleze simptomele, să îşi recapete bucuria de a trăi şi încrederea în sine.
. Medicaţia antidepresivă este folositoare în cazul formelor severe de depresie pentru a reduce simptomele, astfel încât persoana să redevină cât de cât funcţională. Medicaţia nu vindecă depresia şi există riscul ca la întreruperea tratamentului medicamentos simptomele să reapară.
. Psihoterapia ajută clienţii să se activeze neurofiziologic, să îşi schimbe modalităţile de gândire iraţionale cu modalităţi de gândire funcţionale, să treacă la acţiune şi să găsească rezolvări ale problemelor . Astfel, clienţii se activează neurofiziologic şi îşi echilibrează starea afectivă.
Telefone: 0721.349.765 / 0764.443.184
Mail-uri: roxana.patrascu@psihoutil.ro / gabriel.pirvan@psihoutil.ro

,, Adevăraţii vindecătorii ai bolii sunt forţele naturale din lăuntrul nostru." Hipocrate
Psihoutil.ro Psihoterapie si dezvoltare personala la cabinet sau ONline